Een hardwerkende ondernemer zat jarenlang gevestigd op een uitstekende locatie. Zijn verkoop van ijzerwaren zorgde voor een goede boterham, totdat een grote doe-het-zelf winkelketen daarvan wilde meeprofiteren.

Zij betrokken het winkelpand links en rechts van de ijzerwinkel. Het kleine ijzerwinkeltje leek te verdwijnen tussen de opvallende uitingen van de keten. Zware concurrentie maakte het niet gemakkelijk en de keten wilde ook het ijzerwinkeltje aan het geheel toevoegen.
De ondernemer wilde zijn passie blijven voortzetten en wilde daar niets van weten. Hij liet het er niet bij zitten en kwam met een geniaal idee. Boven zijn winkel plaatste hij niet zijn naam, maar het simpele woord: “ingang”.

Het moraal van dit verhaal: Als ondernemer moet je creatief zijn om je bestaansrecht te behouden. Dat is wat de ijzerhandelaar deed. Een lichtreclame kan op korte termijn een groot gat slaan in je marketingbudget, maar het verdient zichzelf snel terug als je deze op de juiste manier inzet.

Een goede lichtreclame gaat wel 10 tot 20 jaar mee en die investering kun je verdelen over het marketing budget van die gehele periode. Zorg voor een goede zichtbaarheid en toegankelijkheid om de deuren voor een grotere groep klanten te openen.

Meer weten?
Neem contact met ons op

Lichtreclame, Marketing